Fri frakt på beställningar från 950 kr. Om beställningen understiger 950 kr eller innehåller skrymmande produkter, tillkommer en rörlig fraktavgift. Den aktuella leveranstiden står under varje enskild produkt på hemsidan, men om det saknas kan du kontakta kundtjänst.
Vi använder DHL för de flesta leveranser. Du kan också välja att hämta dina varor själv från vårt lager i Spånga, självklart fraktfritt då.
Önskar du att göra återköp av en eller flera varor från din order tar vi ut en returavgift på 99 kr per försändelse. Om du tog emot din order i flera försändelser behöver du dock bara betala returavgiften en gång.
Du får byta eller returnera alla varor inom 30 dagar från inköp om de är oöppnade och oanvända. OBS! Produkter som tillverkas på beställning, personliga produkter (t.ex. dekaler, tryck och broderier), ät- och drickbara produkter samt presentkort kan inte returneras.
Behöver du en returfraktsedel, kontakta oss så skickar vi en till dig.
Självklart går det också bra att returnera produkter genom att besöka vårt lager i Solna. Kontakta oss i förväg för att försäkra dig om att vi finns på plats.
Enkla och säkra betalningar! Alla våra betalningssätt är säkra och vi nyttjar bara betrodda betalningsleverantörer så som Klarna, Swish, Visa och MasterCard.
Vill du hämta dina varor från vårt lager är du varmt välkommen att besöka oss. Du hittar oss på Frodevägen 6 . Glöm inte att förbeställa dina varor, att en vara finns i vårt webblager behöver inte innebära att den lagerhålls i Spånga.
1. Köp de varor du vill ha i webbutiken
2. Välj leveranssätt "Hämta på lagret".
3. Invänta ett SMS/epost från oss som meddelar att dina varor är klara för upphämtning.
Svedbergs Bil AB
Frodevägen 6
163 43 Spånga
Vid beställning träffas avtal om köp först närSvedbergs Bil AB (Org.nr: SE 556191-7815) bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt av Svedbergs Bil`s databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i till exempel angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Vi ingår endast avtal med myndig person (18 år).
Svedbergs Bil AB har ägande- och återtaganderätt till samtliga varor tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund.
Kontrollera alltid! Kontrollera alltid att varan passar som avsett. Vi ansvar inte för följdskador vid montering av felaktiga eller fellevererade varor. Eventuell ersättning för felaktiga eller fellevererade varor är begränsad till varans inköpspris.
Lagerförda varor i butiken levereras inom 2-5 arbetsdagar. Ligger produkterna på vårt externa lager levereras de inom 5-10 arbetsdagar. Beställningsvaror har en leveranstid på 1-4 veckor. Det framgår på alla produkter hur snabbt du kan få din leverans. Vi kontaktar alltid alla personer som beställt en beställningsvara med ett exakt leveransbesked. Meddelande om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden eller den information som finns på vår hemsida, får du i samband med orderbekräftelsen. Du har då givetvis rätt att avstå alternativt ändra din beställning.
Beställningar levereras med DHL Det innebär att godset anländer till det närmaste servicestället baserat på din adress, t.ex. en närliggande affär eller bensinstation. När godset kommit till servicestället skickas en SMS-avi till dig. Det är därför viktigt att du lämnar ditt mobiltelefonnummer vid beställning. Därefter kan du hämta ut beställningen på det angivna servicestället.
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
Alla paket skickas spårbart och försäkrade. Vi står för transportrisken, det vill säga risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.
När du tar emot ditt gods är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget vara skadat så meddelar du detta direkt till ditt postcenter alternativt den lastbilschaufför som levererat paketet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Se till att få en bekräftelse på att ditt gods är skadat.
Svedbergs Bil besiktigar varje försändelse innan den skickas. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. Har Svedbergs Bil konstaterat att produkten är felexpedierad eller skadad så byts den ut.
Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 2x gällande fraktpris + 200 SEK i administrationskostnader.
Priserna på svedbergsbil.se uppdateras i realtid och visas inklusive moms. Priserna är angivna i svenska kronor. Kostnad för frakt kan tillkomma. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer.
Du kan välja mellan följande betalningsalternativ:
Genom ett samarbete med Klarna kan vi erbjuda dig möjligheten att skjuta upp betalningen.
Du kan betala direkt med Klarna; Med ditt kort, via direktbanksöverföring eller genom ett kopplat bankkonto.
Du kan även välja delbetalning genom Klarna på 3, 6 eller 12 månader.
Vi accepterar VISA, MasterCard och Maestro.
All information skickas krypterat via SSL så att ingen utomstående ska kunna läsa av dina kortuppgifter.
Vi på Svedbergs Bil ser aldrig dina bank/kreditkort uppgifter.
Du kan enkelt betala med Swish. Om du väljer att betala med Swish så kommer en betalningsuppmaning skickas till din Swish app på det telefonnummer du angett, med rätt summa inställt så allt du behöver göra är att godkänna betalningen.